Persoonlijk: Ik krijg SilverSplints #1

Zoals vele van jullie weten ben ik Hypermobiel en ben ik super lenig in bijna al mijn gewrichten. 

Jarenlang waren mijn knieën aan de beurt maar sinds vorig jaar ook mijn vinger kootjes. 

‘ Dan was ik ergens mee bezig en vlogen spontaan mijn vingers uit de kom ‘

Dat dus……Op alle mogelijke tijdstippen en manieren. Het lijkt er gewoon bij te horen….

Ik besloot dat het tijd was voor actie. Want nu ontwijk ik bepaalde handelingen omdat ik weet dat het mis kan gaan. Straks beperk ik mijzelf tot niks meer kunnen doen en dat wordt natuurlijk lastig.

‘SilverSplints: zijn braces voor je vingers die ervoor zorgen dat je vingers niet meer uit de kom (luxatie) kunnen gaan en tegelijkertijd ook rust krijgen en scheefgroei van je vingers door luxatie tegengaan.’

Je hebt veel diversiteit in Splints. Ik heb ze nodig voor 8 vingers van zowel rechts als links en dan bij het eerste (DiP) en tweede (PiP) vingerkootje. De duimen blijven vrij van Splints dit is een vrij moeilijke plek om ze aan te brengen omdat er maar één kootje is. Gelukkig voor mij, luxeren mijn duimen niet. 
‘Naast dat het een hulpmiddel is zien ze er ook nog eens heel leuk uit. En omdat ik alleen maar positiviteit zie in het dragen van deze ringen, kan ik zeggen dat het eigenlijk een uitbreiding is van mijn sieraden collectie ;-)’

Check deze voorbeelden:

  

Afkomstig van WEDesign waar de Splints onder andere worden gemaakt. Ik laat het via het VU Medisch Centrum doen. 
Volgende week krijg ik weer een passing omdat ze toch nog iets willen veranderen. En dan is het afwachten wanneer ze klaar zijn. 

Ik ben benieuwd of er mensen zijn die dit lezen die ook Splints hebben. Laat vooral een reactie achter ik ben benieuwd maar de ervaringen en jouw verhaal rondom de Splints ! 

Xoxo

Liefs,

Maartje 

5 gedachtes over “Persoonlijk: Ik krijg SilverSplints #1

  1. Ik wil heel graag silversplints! Mijn 2 wijsvingers en pinken zijn al scheefgegroeid door luxaties. En ze luxeren zodanig dat ik bijna niet meer kan schrijven… Helaas nog niemand gevonden die ze voor wil schrijven 😦

    1. Ik ben bij mijn huisarts geweest nadat mijn orthopeed had gezegd dat het via de huisarts moest. Ik zei tegen haar dat het noodzaak is dat ik die dingen krijg. Zij heeft verwijsbrief gemaakt naar de poli Plastische chirurgie van het vu medisch centrum in Amsterdam. Daar hebben ze van allerlei papieren ondertekend en mij weer doorverwezen naar handtherapie/ revalidatie…. Lange weg maar ze komen er nu eindelijk aan

Reacties zijn gesloten.